سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدنسازی زیبایی وپرورش اندام
لینک دوستان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

میوه های 5 ستاره قبل از تمرین

 

تغذیه قبل از تمرین بدنسازی

متخصصان تغذیه مصرف میوه ها را بواسطه دارا بودن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و مقادیر بسیار ناچیزی چربی به افراد عادی توصیه می کنند. اما ما پیشنهاد می کنیم میوه بخورید، چرا که می تواند به افزایش حجم عضلات تان کمک کند. البته میوه ها دارای کربوهیدرات زیادی هستند بنابراین باید دنبال منابع کم کربوهیدرات آن باشید. البته قند درون میوه ها فروکتوز است و آهسته می سوزد، بنابراین میوه ها منابع بسیار خوبی برای قبل از تمرین هستند. اینجا 5 میوه انرژی زا برای قبل از تمرین معرفی می کنیم.

 

 

انار

انار ,بدنسازی,

به نظر می رسد این روزها همه با فواید انار و آب انار که سرشار از آنتی اکسیدان هاست، آشنا هستند. اما شاید همه نداند که انار می تواند میزان NO یا همان اکسید نیتریک را در بدن افزایش دهد. NO مولکولی است که باعث بروز گشادی عروق شده و در تامین مواد مغذی برای عضلات مفید است. نصف یک انار متوسط دارای 80 کالری،10 گرم پروتئین، 18 گرم کربوهیدرات، ‌یک گرم چربی و فاقد فیبر می باشد.

 

هندوانه

Nature-Vegetables-Watermelon-37544.png

هندوانه از لحاظ آمینواسید سیترولین غنی است (همان آمینویی که به آرژنین تبدیل می شود و بعد از آن هم به NO). هندوانه هم چنین حاوی لیکوپن نیزهست که می تواند باعث افزایش هورمون IGF-1 شود. هر برش از هندوانه حاوی 68 کالری، 2 گرم پروتئین، 22 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر و فاقد چربی است.

 

 

تمشک

تمشک_1

تمشک از هر میوه دیگری آنتی اکسیدان بیشتری دارد. این بدان معناست که این میوه با رادیکال های آزاد مبارزه بهتری می کند و از تمامی ساختارهای بدن محافظت می کند (از جمله عروق خونی، بافت های عضلانی و…) تمشک همچنین دارای اثر مثبتی روی مغز است به طوری که حافظه را تقویت می کند و سلول های مغز را دوباره جوان می کند. یک فنجان تمشک دارای 84 کالری، 1 گرم پروتئین، 22 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر و 1 گرم چربی است.

 

گریپ فروت

5812_orig

آیا از چربی های کناری شکم ناراحت هستید؟ گریپ فورت بخورید.  گریپ فروت به عنوان پایین نگهدارنده سطح انسولین بواسطه آزاد سازی آهسته قندها مشهور است و هم چنین دارای تاثیر مستقیم روی چربی سوزی است. در بررسی های اخیر مشخص شده افرادی که نصف گریپ فروت را به طور روزانه مصرف کردند بدون رژیم حدود 2 الی 4 کیلو کاهش وزن را شاهد بودند. 1 عدد گریپ فروت بزرگ دارای 106 کالری، 2 گرم پروتئین، 27 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر و فاقد چربی می باشد.

 

گیلاس

20140608150510409

مثل تمشک، این میوه هم حاوی آنتی اکسیدان هایی بنام anthocyanin است که مواد گیاهی بسیار قدرتمندی در کاهش دادن التهاب هستند و از این جهت بعد از تمرین (همان زمانی که التهاب می تواند به ریکاوری لطمه وارد آورد)‌ خیلی موثرند. حتی آب گیلاس هم می تواند پدیده Doms یا همان یورش درد تاخیردارعضلانی بعد از تمرین سخت با وزنه را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس حاوی 87 کالری، 2 گرم پروتئین، 22 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر و فاقد چربی است.


[ سه شنبه 94/3/19 ] [ 10:8 صبح ] [ محمدمهدی محمدی بردبری ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
آرشیو مطالب